tesshelena

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Tess Burgess - 1 juni 2011 09:53

Vilket fynd! Har ju spanat in gravidsmycke nu några veckor.. Gillar konceptet och tycker vissa är jätte fina. Har letat o letat o äntligen hitta jag en jätte fin som var på rea för 91kr (annars brukar de kosta 250kr). Lycklig eller? :) 


 


Tror den lill* kommer gilla den! :) 





Sitter annars i skolan och gör inte så mycket ska till doktorn i eftermiddag o kolla mer med magen. Dom har strulat som bara den men äntligen har jag fått en tid. Får se om där finns något de kan göra åt det. Så jag ska sluta lite tidigare. Har ju skickat in mitt arbete igår och har inte så mycket att göra idag så jag tar det mest lugnt o kollar runt lite. Har även beställt lite Mamma kläder från H&M då dom hade rea igår!  Men dom har gått fort för nu var där inget kvar idag såg jag. Blev ett gravid linne i rosa 2 par mamma capri byxor (1 svart, 1 beige) och någon klänning. Blev även en liten body + byx set till baby. 


           


Jag älskar o fynda o rea. Kan säga att jag köper nästan ALDRIG kläder om det inte är på rea. Om det inte är något man är i behov av eller något som man har verkligen velat ha länge. Då kan jag offra mig ibland ;)




Kollar runt massa på bebis kläder mm och jag vill beställa ALLT! herregud det är sjukt!  Finns så mycket man behöver köpa o sånt! 


Ville verkligen köpa en gunga till bebisen men dom är såå jäkla dyra  även begagnad vill dom ha riktigt mycket! Men finaste Ida ska sälja Isa's gunga till mig till ett riktigt bra pris och Isa använder den än så hon behåller den ett tag vilket är helt perfekt så den slipper stå o ta plats!   Så här ser den ut! 



  


Ska träffa Jennifer en sväng på stan idag och sen blir det ju doktorn.


Sitter och läser lite på pampers om känslor under grav. och tycker det kommer med ganska så bra råd. 



Dina känslor


Här följer en lista på några av de känslomässiga reaktioner som många gravida kvinnor upplever. Lägg märke till att inte alla är negativa:


  • glädje, lyckokänslor, upprymdhet och förväntan  
  • depression, osäkerhet och rädsla  
  • lättretlighet  
  • lugn
  • större beroende av partner eller andra familjemedlemmar
  • stolthet över detta under
  • kärlek till ditt barn, känslomässiga bindningar redan innan födseln
  • reaktioner på de kroppsliga förändringar du genomgår. En del kvinnor älskar sin kropp under graviditeten, andra avskyr den.
  • tankspriddhet och virrighet
  • sorg över att förlora vad du var van vid, din obundenhet, dina gamla vanor mm.
  • oro över din ekonomiska situation, boende, barnomsorg, förändringar i ditt förhållande med din partner, oro inför förlossningen, kommer du att bli en bra mamma, etc. on
  • otålighet,— det känns som om du varit gravid i all evighet
  • överkänslighet inför kommentarer, råd mm.
  • gråtattacker
  • dagdrömmar om ditt lilla barn



  









Presentation


Välkommen till min värld!

Baby!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards