tesshelena

Alla inlägg under juni 2011

Av Tess Burgess - 27 juni 2011 21:22

Har inte skrivit på ett tag. Varit ganska mycket som har hänt de senaste veckan! 


Vi har hunnit med flytt och allt från 2an till en 3a på 1a våningen! Fatta så skönt. Kommer aldrig bosätta mig på 3e våningen igen så länge jag lever! 


Till midsommar var vi hos Jennifer och Rogge med Ida och Adam mm. Vi grillade o bara va. Ganska skönt o bara ta det lugnt. 


Idag har vi varit hos mamma då mina bröder kom från USA igår natt. Fick lite baby grejer av pappa med! :) 


         


Vi har ju varit på ultraljud också och på fredag går jag in i vecka 20! halvvägs! yay 



 


har handlat massa på tradera! det är sååå roligt :) 



har hänt massa annat också men får skriva mer sen när jag har mer tid! 

Av Tess Burgess - 16 juni 2011 21:24

Jag var helt inställd på att den 20/6 var nästa tisdag. Sen här om dagen stod jag på banken o skulle ha en tid för att snacka med en rådgivare o får veta att nej då tisdag är den 21.. vilket innebär att mitt UL är på MÅNDAG redan!! lycka! en dag mindre o vänta. 


Har varit hos läkare i kristianstad idag och blev sjukskriven i 2 veckor. Så det är vila som gäller men blir nog inte så jätte mycket ändå eftersom vi ska hålla på o flytta o greja. Men jag får ta det så lugnt som möjligt! Vi får nycklarna nästa torsdag äntligen. Längtar till att man slipper springa upp o ner 3 våningar. Det är sjukt besvärligt just nu!!! 


Här kommer några av mina senaste inköp hehehe


     


och en bild på magen i V18. 17+5 

 

Av Tess Burgess - 11 juni 2011 13:06

Tänkte skriva en sak jag skrivit för ett tag sen men kanske inte alla sett se... 


Om någon har bebis grejer de ska sälja/ge bort (kläder, leksaker, mm mm) så säg till!!!! Samlar på mig en jävla massa! haha


Idag blir det en slappe lördag verkligen. Har suttit o kollat på tv en timme nu o jag bara gråter åt allt! HAHA men får ju lite skratt också :P 


Ska göra tacos lite senare tänkte jag och försöka diska iaf.. Om ryggen tillåter! 


Senare kommer mamma och robban med flytt lådor så jag kan börja packa lite smått! GUD VAD SKÖNT DET SKA BLI!!! Och jag längtar till att man kan göra om hela bebis rummet! :D 



Av Tess Burgess - 10 juni 2011 13:22

Ja nu har jag varit hos sjukgymnasten och det är foglossning. Gillande inte alls bemötandet där uppe så det blir att byta vårdcentral kan jag säga. Dubbla meningar och budskap verkligen! Hon tyckte jag skulle ringa ena jobbet som jag står 8 timmar förrutom min timmes rast och se om inte jag kunde få sitta. Det har jag gjort och nope det går inte. Och sjukgymnasten tycker att jag ändå ska prova. Men om jag vet själv att jag får ont av att bara stå o diska? Stå en stund öht? Hur fan ska det gå? Det gör ju ont o bara gå runt på stan ett tag. Så ena företaget strök mig från mina inbokade turer för de ville inte jag skulle utsätta mig för något och ville absolut inte att jag skulle behöva stå där o ha ont. Så det blir def. att träffa någon annan än den som jag har träffat... blir så trött och irriterad! 


Av Tess Burgess - 9 juni 2011 18:13

Idag var jag i skolan tills middag sen hade jag och Jeppe ett ärende på stan på eftermiddagen. Efter det så tog vi en fika på Madrix. För min del blev det en kaffe latte och en bit kladdkaka såklart! På hemvägen gick vi förbi second hand.. vilket jag måste säga att jag älskar man kan hitta så mycket fint fast det är begagnat! Där stod en stor skylt på dörren alla barnkläder 5kr/plagg.. Ja ni förstår det var bara raka vägen in o rota igenom alla bebis kläder. Hittade några jätte fina plagg. 50KR för allt!!! Woo VILKET FYND!! här kommer bilder. :)

         




 Längtar till imorgon då jag får träffa sjukgymnasten o verkligen få svart på vitt om varför jag har ont. Det underlättar såå mycket med stödbältet faktiskt. Känns skönt att jag kan ta av den lite o 'vila' också utan att ha ont emellanåt.  

Av Tess Burgess - 8 juni 2011 10:09

Är hemma från Miroi idag. Har fortfarande ont i ryggen o det verkar inte som de kommer släppa någon gång snart. Fick inte tid hos sjukgymnasten förrens på måndag men hon var snäll nog till att låta mig komma upp en snabb runda idag o låna ett stödbälte. Det tackar man för!  Var inne på H&M igen o mer fynd? Ja självklart! Den andra beställningen jag gjort kommer inte förrens om 2 veckor så man kan fortfarande lägga till lite. hehe farligt är det. 

Det blev iaf...


         



+ Ett par nya vita leggings! 

Allt jag har beställt därifrån nu har varit på rea. Så allt jag lagt upp innan plus detta gick på 700kr. Och det tycker jag inte är så farligt faktiskt! :)  







Av Tess Burgess - 7 juni 2011 19:29

 
Har gått upp 1KG senaste veckan också :) Hade ju gått ner 4kg när jag mådde dåligt och var illamående. Men nu så har h*n bestämt sig för att växa till sig lite denna veckan! hehe 

Av Tess Burgess - 7 juni 2011 16:50

Lite tanker om allt o inget! 


Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Är ganska irriterad  just nu. Vissa människor är bara för roliga. Falskt folk nej tack! säger bara HAHAHAHAHA! Hoppas du skäms för du gjorde bort dig kraftigt!!!!! Jaja nog om de.. 


Jag har börjat ha riktigt ont i ryggen så jag måste boka tid hos sjukgymnast vilket är ganska tråkigt. Min BM misstänker att det är foglossning men det hoppas man ju inte direkt att det är. Men svar vill jag ha så man slipper ha ont. 


Annars är det bra. Har snackat med Sabina i stort sett hela eftermiddagen. Den dagliga dosen av telefon kontakt på minst en halv timme haha.. O sen den dagliga dosen av UNO på morgonen när vi både sitter i skolan. Men skoj vi kan fördriva tiden tillsammans fast vi är så långt ifrån! :) 


Tyckte det var riktigt mysigt med åskan innan!! men fyy så nära det var!! Låg o sov en sväng och vaknade av allt dunkande! 


2Veckor från idag är det dags för RUL. Då får jag se om det blir en liten tjej eller en liten pojke. Kommer bli riktigt roligt att få veta och hoppas dom kan se klart och tydligt! Det är så mysigt   

Presentation


Välkommen till min värld!

Baby!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards