tesshelena

Direktlänk till inlägg 13 april 2011

....

Av Tess Burgess - 13 april 2011 21:09

Kände bara för att skriva ett inlägg o ventilera mig lite om allt och inget. Har iaf varit rökfri i 7 dagar nu. Det känns bra men det är ganska jobbigt också. Suget finns kvar men inte behovet så jag måste intala mig själv att det inte är lönt. Kan säga dock att jag hade gärna gått ut o tagit mig ett bloss.. bara det att jag inte tjänar något alls på det.


Ikväll har Jeppe jobbar EM så jag har haft en mys kväll i min ensamhet. Har kollat på 2 filmer : den nyaste Harry Potter och I rymden finns inga känslor. Jag älskar svenska filmer. vet inte riktigt varför men jag gör det.


Får också passa på att skriva grattis till min älskade som har fått fast anställning idag!   


Annars så tänker jag väldigt mycket på en vän. Jag kan inte ens tänka mig hur allt måste kännas just nu. Vilken tomhet och besvikelse det måste vara. Men h*n är en väldigt stark individ och kommer komma ut ifrån detta och det allt kommer blir för det bästa. Man önskar bara att där fanns något man hade kunnat göra för dom. Men där finns inte mer att göra än att bara finnas.



Vänskap är verkligen inte något man leker med tycker jag. Man måste vara ärlig och RÄTTVIS. Det går inte att den ena ska ta o ta o ta hela tiden men aldrig vilja ge något tillbaka. Det är mycket som ett förhållande fast på ett annat vis ändå. Jag är så trött på att bråka med vissa vänner. Det gör en ledsen och man orkar inte med det hur många gånger som helst. Till slut så rinner det över och det blir för mycket och då skiter man i det. Jag vet inte hur jag ska få ut det jag vill ha sagt. Men tycker inte det är Ok att skita på sina vänner hur många gånger som helst och vräka av sig en massa man egentligen inte menar när man blir arg. Man måste försöka förstå fast man kanske blir förbannad och inte gillar deras beslut så gör dom det av en anledning. Oftast är det inte för att skada utan det är mer för att hjälpa vännen för man vet att den kommer bara sätta sig mer i skiten än den redan är. Sen förstår jag inte mig på vännerna som springer o berättar för alla sina andra vänner om privata saker eller annat den 3e parten inte har ett skit med att göra. Det är så respektlöst. Hur jävla mycket ovänn jag än blir med mina vänner så stannar alla deras mörka djupa hemligheter hos mig. Det kvittar om vi aldrig pratar igen eller inte ens kan hälsa på varandra längre. Jag behåller det för mig själv för det är personligt och upp till den andra personen att dela med sig. Sen så förstår jag mig inte på när man väl blir ovän med ena vännen och sen ska deras vän som man kanske inte känner så väl lägga sig i det hela. Men vad har dom med saken att göra? Dom har inte varit med från början? Dom vet inget om ditt 'förhållande' till din vän heller? Dom vet ju för fan ingenting så ska dom komma in där o lägga massa fula kommentarer. Nej tack. Det är så otroligt falskt. Man kan verkligen inte uttala sig om saker man vet ingenting om. Ok om vännen har klagat till deras andra vän. Men det är endå bara ena sidan? Och det kan man ju knappast alltid lita på? Eller?





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess Burgess - 30 december 2011 21:33

Måste skriva av mig om en sak som jag stört mig på ett tag. Har en ja nu ex vän verkar det som.. Vi umgicks nästans hela tiden innan. Kallade henne en av mina bästa vänner.. vi delade allt o var så nära och hade så roligt ihopa.. jag saknar dessa tid...

Av Tess Burgess - 30 december 2011 18:29

            

CSK

Av Tess Burgess - 21 december 2011 21:04


USCH säger jag bara.. lund till kstd kändes som att flyttas från lyxhotell till ett fängelse. Det var hemskt. Massa blandade barn med olika problem från åldrarna 0-20. Personalen hade så mkt att göra och vissa blev så besvärade när man behövde hjälp ...

Av Tess Burgess - 19 december 2011 00:15

Först vill jag länka här http://hjartebarnsfonden.org/ . I år önskar jag mig att folk kunde skänka lite pengar till detta. Det hade varit underbart                       ...

Av Tess Burgess - 18 december 2011 18:42

Som jag berättade i förra inlägget så hade jag börjat pumpa och hon fick mat på flaska. Det var verkligen en sån lättnad att få veta exakt vad hon fick i sig och att hon inte fick anstränga sig för att äta! Vi var på täta UL hela tiden och träffade o...

Presentation


Välkommen till min värld!

Baby!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards